Na poti z Guzajem

Tematska pohodniška pot nas pelje po sledeh razbojnika Guzaja na Kozjanskem

Na poti z Guzajem je slikovita tematska pohodniška pot, ki vodi iz Prevorja skozi Planino pri Sevnici v Dobje pri Planini. Lahko jo razdelimo na tri samostojne krajše poti ali prehodimo celotno pot v enem dnevu. Lahko se pridružite vodenemu pohodu, ta je organiziran enkrat letno na zadnjo nedeljo v avgustu.

Na poti z Guzajem se boste srečali s čudovito kozjansko krajino, lepo ohranjeno naravo, bogato kulturno dediščino ter razbojnikom Guzajem (1839-1880). Njegove tatvine in ropi so se celih 7 let vrstili po vsej Štajerski in tudi na Hrvaškem. Guzajeve tarče so bili gradovi, sejmi in župnišča. S prebrisanimi ukanami je "olajšal" marsikaterega graščaka, župnika ali trgovca. Orožniki so ga lovili od Brežic pa vse do Dunaja, vendar se jim je spretno izmikal vse do leta 1880, ko so ga ustrelili v Košnici pri Prevorju.

Na poti z Guzajem - Prevorje

Označena krožna pot na Prevorju pelje mimo 15 zanimivih točk. Pot pričnemo pri Podružnični šoli Prevorje (Lopaca 3, 3262 Prevorje). Pod šolo stoji lesena skulptura posvečena Guzaju in njegovi ljubezni Barbki. Pot nas pelje po cesti navzdol, sledimo smerokazom, do reke Bistrice. Krenemo gorvodno po cesti. Na zanimivih točkah, kot je tradicija mlinarstva stojijo informacijske table. Cesta se bo pri osamljeni kmetiji spremenila v kolovoz in kasneje v travniško pot. Počasi se bomo vzpenjali na Puhorje (618 m), kjer je izjemna razgledna točka na hribovito Kozjansko pokrajino, dobro se vidi Bohor, Planinski vrh, Sveti Križ in Planina pri Sevnici. Pot nadaljujemo skozi razloženo naselje Žegar in pridemo do glavne ceste Šentjur-Kozje. Na razcepu pri gostišču krenemo po cesti proti podružnični šoli na Lopaci.

Na kratko: Na poti z Guzajem - Prevorje

• Trajanje 3 do 4 ure
  • Izhodišče poti pri POŠ Prevorje, kjer je brezplačno parkirišče
  • Na Lopaci deluje gostinski lokal Jasmin bar

Na poti z Guzajem - Planina pri Sevnici

Označena krožna pot na Planini pri Sevnici nas pelje mimo 12 zanimivih točk. Pot lahko pričnemo pri gradu Planina, v parku stoji informativna tabla, od tam se vrnemo na trg, mimo prangerja in cerkve ter krenemo proti Svetemu Križu. Do istoimenske cerkve na vrhu 730 metrov visokega hriba pelje pot mimo kapelic križevega pota. Od cerkve sv. Križa gremo proti vzhodu, počasi se spuščamo po travniškem kolovozu in sledimo oznakam, ki nas peljejo v Šentvid pri Planini. Lahko pa podaljšamo pot, poiščemo pečine, ki so izjemno razgledno mesto ali gremo do Planinske vasi, kjer stoji cerkev sv. Miklavža, v dolini pod vasjo pa leži Glija jama, v kateri izvira reka Bistrica. V Šentvidu pri Planini stoji cerkev sv. Vida in legenda pravi, da sta se tukaj poročila Friderik Celjski in Veronika Deseniška. Pod cerkvijo najdemo kolovozno pot, ki nas pripelje v dolino pod naseljem Doropolje. Pot nadaljujemo po glavni cesti Planina pri Sevnici-Sevnica, mimo Stare žage, ki je izhodišče za pohodniški izlet na Bohor. Ob cesti teče potok Sevnična. Na križišču, ki označuje Golobinjek in Prapretno zavijemo desno in hodimo po cesti proti Visočam od tam pa proti izhodišču naše poti.

Na kratko: Na poti z Guzajem - Planina pri Sevnici

• Trajanje 4 do 5 ur, če podaljašamo pot do 7 ur
  • Primerno za družine z otroki, primerno za nosilke
  • Izhodišče poti pri gradu Planina, v trgu je brezplačno parkirišče
  • Na Planini pri Sevnici deluje okrepčevalnica Hiša Wambrechtsamer, kjer poleg pijače ponujajo kosila, malice in jedi po naročilu
  • Na Planini pri Sevnici je dobro založena samopostrežna trgovina in bankomat
  • Za ogled muzejske zbirke Planina - Etnološka zbirka Šmid je potrebna predhodna najava

Na poti z Guzajem - Dobje pri Planini

Pot lahko pričnemo v vaškem središču, informativna tabla je pritrjena na občinsko stavbo nasproti gasilskega doma. Od tukaj krenemo mimo cerkve sv. Marije in se spustimo po cesti. Na razcepu zavijemo levo za Brezje in Ravno. Podeželska cesta nas bo vodila mimo domačij do glavne ceste Šentjur-Planina pri Sevnici. Zavijemo desno in gremo dobrih 100 metrov po glavni cesti nazaj proti Dobju - do odcepa za Lažiše. Sledi vzpon po cesti skozi razloženo naselje Lažiše, mimo Završa pri Dobju in nato vzpon na hrib Handil (651 m), kjer je manjša planinska postojanka in izjemno razgledno mesto. Sledi spust skozi naselje Škarnice do glavne ceste Šentjur-Planina pri Sevnici. Zavijemo levo in pri drugem odcepu desno na makadamsko cesto. Sledi lahek vzpon do Dobja. Malo pred vaškim središčem in izhodiščem naše poti raste mogočna turška lipa.

Na kratko: Na poti z Guzajem - Dobje pri Planini

• Trajanje 3 do 4 ure
  • Primerno za družine z otroki, primerno za nosilke
  • Izhodišče v vaškem jedru, pri sedežu Občine Dobje in Gasilskem domu Dobje, kjer je brezplačno parkirišče
  • V Dobju ob glavni cesti Šentjur-Planina pri Sevnici deluje Gostilna Olga

Celotna pot

Tematsko pot lahko prehodimo tudi v enem kosu. Pot lahko pričnemo na Prevorju, pri podružnični osnovni šoli. Pot nas pelje po cesti navzdol, sledimo smerokazom, do reke Bistrice. Krenemo gorvodno po cesti in pri razcepu zavijemo levo proti Dobju pri Lesičnem. Pri cerkvi sv. Ožbalta zavijemo na desno in pot nadaljujemo po cesti Lesično-Planina pri Sevnici. Po vasi Planinski vrh, pod vznožjem hriba na katerem je dobro vidna cerkev sv. Miklavža zavijemo levo na stransko cesto, ki nas pelje do Šentvida pri Planini. Na Planini pri Sevnici pri gostinskem lokalu pri trgovini zavijemo po cesti, ki pelje po hribu navzdol. Po tej poti prispemo do glavne ceste Šentjur-Planina pri Sevnici, cesto prečkamo in sledimo smerokazom za Lesično in asfaltno bazo ter nato zavijemo na drugem odcepu levo. Cesta nas pelje po hribu navzgor proti Dobju pri Planini. Iz središča vaškega jedra gremo po cesti, ki pelje nad pokopališčem. Hodili bomo po cesti, ki pelje skozi naselja Repuš, Slatina pri Dobju, Presečno do Žegra, kjer bomo krenili po glavni cesti Šentjur-Kozje proti izhodišču poti.

Na kratko: Celotna pot

• Daljša krožna pohodniška pot, 25 km in 900 višinskih metrov
  • Trajanje 10 ur
  • Primerno za družine z otroki, ki veliko hodijo